Hvordan skrive gode stillingsutlysninger – Nina Vennevold og Camilla Hager

Sendingen har nå vært, men legg igjen e-postadressen din, så sender vi deg opptaket. 

Rekrutterer du dagen lang ...
... eller skal «bare» finne The One til teamet? 

Uansett, det duger ikke med et «Vi ansetter»-skilt i vinduet. Eller på Finn. 

Men selv om du legger flid i en utlysning, er det lett å rote seg bort i endeløse kravspekker, liksomgoder og klipp og lim fra forrige runde (som neppe var noe særlig bedre da). Det er bare synd at folka vi vil ha, forventer mer enn som så. I dagens marked må vi arbeidsgivere og rekrutterer skjerpe oss for å kunne konkurrere om de ypperste talentene. 

 

Det betyr å skille seg ut. Og å fri til de rette menneskene.

 

Lettere sagt enn gjort, tenker du. Du vet jo at dette er viktig, det store spørsmålet er bare: 

 

H V O R D A N? 


Du skal få et lite hint før vi sees live: 

Det handler om å rette spotlighten på søker – show, don’t tell – og å erstatte glætte, generiske formuleringer med klare bilder av både hvorfor kandidaten vil elske både jobben og folka. 

Hvordna skrive gode stillingsutlysninger

Meld deg på og ta med notatboka.  

Her vil du plukke opp tips og råd som vil forenkle jobben din, gi deg en saftigere søkerbunke og samtidig bygge merkevare.

Vi vil blant annet snakke om:

  • Vanlige tabber – og hvordan du unngår dem
  • Hva skiller en «njæ»-annonse fra en strålende en?
  • Konkrete tips og knep til hvordan du kan bli kongen i Finn-jungelen

Dette blir en uformell samtale mellom Camilla Hager og Nina Vennevold. De jobber begge i HvabeHager – et rendyrket tekstbyrå med en merittliste lenger enn de fleste. Camilla er byråleder og Nina er senior tekstforfatter og rådgiver. Begge er drevne kursholdere, og holder blant annet skrivekurs om nettopp stillingsutlysninger. 

Har du konkrete spørsmål du vil at vi svarer på? 

Send dem i forkant til skriveskolen@hvabehager.no

Kjenner du andre som også burde fått med seg dette? Tips dem, da vel!

HVEM ER HVABEHAGER?

Spesialister på tekst- og innholdsproduksjon siden 2010 – lenge før content ble et buzzord og innholdsmarkedsføring noe alle skulle ha.. 
 
I dag hjelper vi noen av landets største merkevarer med tekstene som får dem til å skinne. Vi er sertifisert HubSpot partnerbyrå, noe som (kort fortalt) betyr at vi har kompetansen, teknologien og verktøyene for å kunne levere innhold med retning, fart og målbar effekt. I tillegg til byråtjenestene, har vi bygget opp Skriveskolen, et helt univers av nettkurs og ressurser for alle som vil lære å skrive bedre selv. Vi teller 7 pulter og holder hus på Solsiden i Trondheim.
 
logo_hvabehager